Saturday, January 8, 2011

JOM BERDAKWAH:-)



Assalamu'alaikum wbt....


Khaifahaluki sodiqoh-sodiqoh semua???

Asiif jiddan lama tak contact ukhti-ukhti semua....

Ana amat sibuk dengan tugasan -tugasan yang di amanahkan.





Bagaimana dengan tarbiyah-tarbiyah yang datang menguji kalian di mana jua kalian berada...Minta-minta tidaklah menganggap ia sebagai sesuatu tekanan dalam mencari kemanisan tarbiyah yang di uji oleh allah swt.Moga berjaya duniawi dan ukhrawi,insyallah...




Amat lama ana tidak berborak dan berkongsi ilmu di hanphone serta mengejutkan sahabiah-sahabiah untuk berqiamulail bersama-sama dengan ana di tengah malam.Ana doakan moga kalian kekal istiqomah tanpa ana di sisi.




Sahabiah-sahabiahku sayang,
Di sini ana nak berkongsi tentang cara pemakaian yang di suruh dalam islam.Kita sering membaca al-quran,mentaddaburnya....menghayati maksudnya.Cuba kalian bertanya pada diri..sejauh mana kita beramal dengan kitab allah swt itu.




Sahabiahku.....
Sungguh aku segan,sungguh aku merasa malu bila aurat sekaum dengan ku mendedahkan auratnya pada bukan muhrimTtidakkah kalian merasa malu mendedahkan aurat kalian atau dengan kata lain "pakai kain tak cukup"???



Wahai perempuan-perempuan yang di cipta allah dengan sebaik-baik kejadian,
mahukah kalian di anggap sebagai hamba yang tidak bersyukur?Mahukah kalian masuk neraka?Jika ana tidak..ana juga yakin jawapan kalian juga sama.Ayuh kaum-kaum ku,kita menutup aurat.Kita buat segala perintah-nya dan meninggalkan segala larangan-nya.




Wahai kaum hawa yang ana sayangi...
Terus terang ana kata,ana yang terasa malu bila melihat kaum ana tidak menutup aurat.Tidakkah kalian merasa seperti ana rasa?Tidakkah kalian merasa ingin menjadi baik seperti wanita ahli syurga?




Wahai kaum-ku....
Bertaubatlah sebelum ajal menjemput kalian;-(
Hargailah segala pemberian allah dengan sebaik-baik kesyukuran agar dikau mampu menjadi wanita-wanita yang di janji syurga kelak,insyaallah.....




Wahai kaumku,
Peliharalah sifat malumu bila berada di luar,tunduklah pandanganmu pada yang tidak halal bagimu....jagalah akhlakmu di depan muslimin.Tidakkah kalian berfikir???Sejahat-jahat lelaki,dia inginkan perempuan yang baik untuk menjadi pendamping dirinya kelak.Bukan perempuan yang jenis liar dan gedik!!!!!Bukan wanita murahan yang senang jumpa di tepi jalan.bukan wanita yang buruk akhlaknya.





Allah swt berfirman,
"Perempuan yang baik hanya untuk lelaki yang baik dan begitulah sebaliknya."rebutlah hidayah allah swt dalam mengapai rasa kemanisan menjadi 'wanita solehah.'





Akhirul kalam,
Allah swt selalu bersama kita......syurga itu pasti milik untuk hamba-hamba yang taat pada perintah-nya.Wallahu'alam.....

No comments:

Post a Comment