Saturday, January 18, 2014

SEGALANYA MILIK ALLAH SWT

Tengah ralik duk berkemas di dalam bilik nie... tiba-tiba telefon berbunyi ada orang pm di fb...

Kalut nak amek telefon,ibu pun panggil jugak... ok utamakan panggilan ibu dahulu... Alhamdullillah... selesai kerja dengan ibu,ambe pun tengok telefon semula... ok... ada mesej daripada seorang perempuan...

"Assalamualaikum ustazah Solehah... maaf ana mengganggu... ana ingin bertnya boleh ke ana nak berkenalan dengan tunang ustazah? Dia senior ana di UIAM sebelum nie... "

Ambe terkelu.. diam sejuta bahasa...
Sopan sungguh ayat ente yerk..

"Waalaikummussalam... urrmmmm... kenapa kena mntak izin dengan ana... dia masih milik keluarga dia dan yang paling penting dia adalah milik Allah... takdak satu pun milik ana kat dunia nie... "

"Ana tahu itu ustazah... tapi ana rasakan sesuatu yang pelik pada dia... bolehkah begitu?"

" errrrr... jangan tanya ana tapi tanya die direct... ente ada fb dia,teruskan niat dan usaha ente jika betul-betu ada KEPERLUAN... semoga berjaya... "

"Ish... dia nie... orang tanya betul-betul dia ingat kita main-main... Tak payahlah nak perli jika tak bagi kita dekat dengan tunang dia... "

Last jwpn ambe...
"Tak perli pun cuma ana yakin dengan janji Allah sahaja... jika dia memang untuk ana,kalau berjuta perempuan datang kepada dia,dia tetap akan menjadi "milik" ana dengan izin Allah SWT... jika tak,semuanya aturan dr Allah SWT...  "

Dia jawab...
"Whateverlah awak... !!!!!!!!!!"

▶ Tak ada satu pun milik ana wahai hamba Allah yg baik... dia hanyalah pinjaman yang belum tentu akan menjadi hak ana...  ◀

No comments:

Post a Comment