Thursday, September 19, 2013

AKU MERINDUIMU....

Aku teramat merindu waktu seperti dulu....
Ya Allah,bisakah kenangan manis itu berulang kembali?
Ya Allah kembalikan dia kepadaku di Syurga
Sungguh aku cinta padanya,
Sungguh aku rindu padanya.


Ya Allah,aku ingin memeluknya lagi,
Berbicara dengannya tanpa jemu,
Menghadiahkannya senyuman manis
Dan bermesra  dengannya tanpa henti.


Ya Allah,hilang dia ibarat jiwaku turut mati.


Ya Allah,
Bisakah aku mendengar suaranya lagi,
Bisakah aku menciumnya lagi,
Saling berlumba mengkhatam kalam-Mu.
Ya Allah,aku rindu padanya.





 Ya Allah,
Perjalanan ke rumah-Mu sepi tanpa
genggaman tangan lembutnya.
Duniaku tiada lagi indahnya
tanpa gelak tawanya.
Malam tahajjudku tiada lagi serinya
tanpa imamku.
Kejutan pagiku tiada semangat
tanpa suara manjanya.

Namun aku berjanji,
Aku akan menjadi seperti dia....
Yang kuat imannya,
Istiqamah dalam mengerjakan kebaikan,
Cekal hatinya,
Dan qana'ah hidupnya.



Ya Allah,sungguh aku rindu,
Ya Allah,sungguh aku cinta,
Pada dia yang lebih Kau cintai....
Dialah,
Ibuku....Ibuku....Ibuku....
Yang bernama,
Rosnani binti Maryam.


Hasil nukilan asli,
Pemergianmu di tangisi
(ABG,ANGAH&ADIK2)

No comments:

Post a Comment