Sunday, June 23, 2013

DIA YANG KU CINTAI KERANA-NYA...



Allah SWT berfirman di dalam hadis Qudsi;
"Aku berada di dalam sangkaan hamba-hambaKu."





"Sentiasalah berdoa kepada-Ku,nescaya akan Aku perkenankan permintaanmu."

*********************************


Aku impikan pemuda beragama sepertinya,

Aku impikan pemuda agama yang indah akhlaknya,

Aku impikan pemuda agama yang boleh menerima aku yang jahil,

Aku impikan pemuda agama yang boleh menerima aku yang jahil.




Ya ALLAH,bisakah ku temui khalifah agama sepertinya?

Masihkah ada pemuda agama sebaiknya?




Yang indah ta'arufnya?
Yang indah akhlaknya?
Yang indah bicaranya?
Yang indah tawadduknya?
Yang indah hatinya?
Yang indah keturunannya?
Yang indah qana'ahnya?
Yang indah imannya?


Telah aku pelajari,
Bahawa tiada yang lebih indah,
Melainkan mencintai orang-orang yang soleh di jalan-MU.




Ya ALLAH.....



"KAU kuatkan jodohku dengan pemuda agama yang ENGKAU redhai hidupnya di sisi-MU.....
Lembutkanlah hatinya sebagaimana ENGKAU melembutkan besi Ya ALLAH.
Bukankanlah pintu hati,lembutkanlah hatinya&usrahnya...."(3x)



Hasil Nukilan Asli,
"CINTA TERLAFAZ"

No comments:

Post a Comment