Monday, September 28, 2015

MEDAN CINTA BIDADARI


Mereka cuma muslimah biasa,
Mereka cuma mukminah yang terkadang berdosa
Mereka cuma manusia yang tiada apa.

Apa salahnya mereka turut mahu menjadi yang terindah di muka-Nya?

Inilah medan dakwah saya.

El Haura-Bidadari

Mereka mahu menjadi bidadari.

Begitu juga saya!

Saya Daie dan saya juga mad'u.

Bidadari

Mana ada bidadari yang menayang diri
Mana ada bidadari yang murah diri
Mana ada bidadari tiada pekerti.

Mana ada.


Zaman sekarang,saya lihat ramai mereka yang berpakaian menutup.

Gembira sekali menayang diri.

Rasa apa?
Gembira di tatap ajnabi?
Inikah bidadari?

Berapa ramai muslimah berpurdah,berjubah,bertudung labuh UPLOAD GAMBAR?

Berapa ramai?

Lihatlahlah.Tidak terkira!

"Apa salah kami upload gambar?Kami mahu BERDAKWAH!"

Cukuplah Hawa.

Saya ini letih.Letih dengan alasan dakwah.

Jangan kalian campurkan urusan yang baik demi menyenangkan hati kalian.

Saya ulang,JANGAN.

Jika itu benar untuk dakwah.

Dakwah sesama perempuan.

"Eh,kenapa pula!"

Saya nak tanya,

Ada ke lelaki pakai purdah?
Ada ke lelaki pakai tudung?

Ada?Jadi,nak tayang dekat lelaki kenapa?

"Mana tahu diorang boleh tarbiyah isteri mereka."

Hawa,lelaki yang BAIK itu,dia tahu apa yang perlu dia tegur isteri mereka.Malah,dia lebih tahu!

Jangan hanya kerana kamu berpurdah,kata-kata kamu harus kami yang jahil ini benarkan.Kami mungkin memang jahil tetapi kami tidak buta!Tidak buta menilai yang mana baik,yang mana buruk.Kami masih punya 'mata'.

Kamu memperhiaskan mata.
Kamu melukiskan kening.
Kamu acah-acah malu.

Kamu sebenarnya sudah KURANG MALU.

Kenapa?Andai kamu malu,kamu patut tahu pada siapa harus kamu lakukan semua itu!

"Salahkah kami upload gambar?"

Hukum upload gambar itu HARUS.




Tetapi,jika TIDAK upload,ia lebih DEKAT dengan taqwa.

Berapa ramai hari ini yang telah jauh dari taqwa?

Buka mata,berapa ramai yang sudah tidak bertaqwa?

Berapa ramai hari ini upload gambar acah-acah malu?

Tutup muka sana sini.

Atas asbab apa?

"Kami tidak mahu ajnabi pandang wajah kami."

Lalu kenapa menayang susuk tubuh kamu yang berbaju itu?

Kenapa?

Kamu fikir mata lelaki ini bagaimana?

Hanya mata biasa?Tidak.

Sudahlah!Sudah.

Lihatlah hari ini berapa ramai ajnabi telah menatap gambar kamu.

Lihatlah.Nilailah.Hisablah.

Saya beri kamu contoh.Pernah tak kamu lihat kucing yang sangat gebu?

"Mestilah pernah!"-Excited.

Apa yang kamu rasa?

"Rasa geram.Macam nak peluk ketat-ketat!"

Nah.Begitulah lelaki bila nampak kamu.

Bukan sekadar peluk.

Saya ulang bukan sekadar peluk.

Saya pernah menanya seorang lelaki mengenai wanita berpurdah.

Dia kata "Wanita berpurdah ini ibarat RIAK DALAM DIAM.Dia menayang dirinya di laman sosial dengan sunnah Ummul Mukminin dahulu,adakah mereka berkata:

"Lihatlah kami.Kami indah tertutup."

Tidak,mereka sama sekali tidak berkata apa-apa.

Meraka tahu NIAT mereka menutup seluruh tubuh mereka.Meraka tahu.Dan kamu?Apa niat kamu menyarungkan pakaian AGAMA itu?

"Untuk menutup atau menayang?"

Hawa,

Bidadari itu  MAHAL.
Bidadari itu TERSEMBUNYI.
Bidadari itu EKSLUSIF.

Malulah.

Malulah dengan ALLAH SWT.

Menggunakan pemberian-Nya dengan megah menayang sana sini.

Malulah!

Ikhlas dari,
AKU MASIH BELAJAR MENJADI SOLEHAH.

DaIe Ilallah.

No comments:

Post a Comment