Friday, May 9, 2014

YA ALLAH,PELIHARA RASA CINTA INI

Ya Allah, jika aku jatuh cinta, 

cintakanlah aku pada seseorang yang 

melabuhkan cintanya pada-Mu, 

agar bertambah kekuatanku untuk mencintaimu 



Ya Allah, jika aku jatuh cinta, 

jagalah cintaku padanya agar tidak 

melebihi cintaku pada-Mu, 



Ya Allah, jika aku jatuh hati, 

izinkanlah aku menyentuh hati seseorang 

yang hatinya tertaut pada-MU, 

agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta semu. 



Ya Rabbana, jika aku jatuh hati, 

jagalah hatiku padanya agar tidak 

berpaling dari hati-Mu. 



Ya Rabbul Izzati, jika aku rindu, 

rindukanlah aku pada seseorang yang 

merindui syahid di jalan-Mu. 



Ya Allah, jika aku rindu, 

jagalah rinduku padanya agar tidak lalai aku 

merindukan syurga-Mu. 



Ya Allah, jika aku menikmati cinta kekasih-Mu, 

janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat 

di sepertiga malam terakhirmu. 



Ya Allah, jika aku jatuh hati pada kekasih-Mu, 

jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh dalam perjalanan panjang 

menyeru manusia kepada-Mu. 



Ya Allah, jika kau halalkan aku merindui kekasih-mu, 

jangan biarkan aku melampaui batas sehinggah melupakan aku 

pada cinta hakiki 

dan rindu abadi hanya kepada-Mu. 



Ya Allah Engkau mengetahui bahwa hati-hati ini telah berhimpun dalam cinta pada-Mu, 

telah berjumpa pada taat pada-Mu, 

telah bersatu dalam dakwa-Mu, 

telah berpadu dalam membela syariat-Mu. 



Kukuhkanlah Ya Allah ikatannya. 

kekalkanlah cintanya. 

Tunjukilah jalan-jalannya. 

Penuhilah hati-hati ini 

Dengan Nur-Mu yang tiada pernah pudar. 



Lapangkanlah dada-dada kami 

dengan limpahan keimanan kepada-Mu dan keindahan 

bertawakal di jalan-Mu.


No comments:

Post a Comment