Saturday, October 26, 2013

SIAPAKAH JODOHKU YA ALLAH...

Ya Allah,
Aku impikan jalan baitul Muslimku
terjaga,terpelihara dan sentiasa di pagari
Dari nafsu,
Oleh kata hati yang jahat
Oleh orang-orang yang cetek agamanya.

Aku impikan jalan cintaku,
Seindah seperti wanita Syurga,
Syaidatina Khadijah Khuwalid,
Asma Abu Bakar
dan wanita-wanita solehah yang lain.

Duhai pemimpinku,
Aku impikan pernikahan....
Yang barakah dan penuh dengan sunnahnya.
Aku impikan pernikahan...
Di dalamnya penuh dengan alunan ayat-ayatMU.
Dihiasi perhiasan orang-orang yang qana'ah.

Aku impikan pernikahan,
Hantarannya adalah ayat-ayat al-Quran,
Hadirin hati-hati yang bertaqwa.




Duhai pemimpinku,
Aku impikan pernikahanku,
Malam pertamaku disibukkan dengan
alunan cinta-MU,
Berkekalan ayat-ayat-MU meghiasi
mengiringi hidup kami.
Aku ingin malam pertamaku
indah buat zauj ku,
Di hadiah dengan 1 juzuk
al-Quran dan aku dihadiahi
maknanya tanpa masing-masing melihat kitabullah.

Aku impi....
Perjalanan rumahtanggaku penuh dengan rasa kehambaan,
Bersifat qana'ah seperti Fatimah
dan cintakan kepada suaminya sesetia Nabi SAW kepada Khadijah r.a.


Aku impikan....


Anak-anak yang soleh dan solehah.
Acuan dari pemimpin dan P.A,

Aku impikan.....
Hari tuaku dilalui dengan penuh erti,
Masa yang padat hanya untuk-MU,
Bekal penyediaan di alam sana.

Duhai pemimpinku kelak,
Pimpinlah aku menuju
Syurga untuk mendapat gelaran
gadis,ibu,zaujah dan khalifah
'BIDADARI SYURGA' untukmu ya zauj ku.

No comments:

Post a Comment