Saturday, August 13, 2011

MENCINTAIMU KERANA ALLAH SWT






Ini sekadar kata-kata agar kamu jatuh hati padaku,
namun ini adalah kejujuranku.
Mengapa aku berkata seperti ini?
Kerana aku menyukai orang-orang yang mencintaiNya...
yang mencintai RasulNya....dan denganmu...
Kuharap keteguhanmu boleh mengajakku serta untuk semakin mencintaiNya....



Aku merindukanmu kerana Allah SWT
Ini bukan untaian rahsia dalam hatiku untuk memikatmu.
Mengapa aku berkata seperti ini?
Kerana aku tahu.....
Mengucapkan ikrar suci ini menyempurnakan hidupku.
Dan....
Pernikahan adalah sunnah Rasulullah SAW dan
Rasulullah SAW adalah kekasih Allah.
Cinta adalah anugerahNya yang ditumbuhkan dihati orang-orang yang dikehendakiNya.
Bagaimana aku tidak merindukan kehadiranmu wahai kekasih...
to come in my life????




Aku menunggumu kerana Allah SWT
Ini bukan kesan perasaan untuk sebuah penantian.
Mengapa aku berkata seperti ini?
Kerana aku tahu,diriku terlalu banyak kekurangan...
Dan kerananya.....
Aku perlu seseorang yang lebih halus untuk menaklukkan hatiku
yang tegas dan yang lebih tangguh untuk menguatkan hatiku yang lemah dengan izinNya....
Aku tahu....
Terlalu banyak yang harus aku perbaiki....
KeranaNya,
Aku menunggumu untuk menjadi pendamping hidupku....




Aku menunggumu untuk lebih membimbingku dengan tulusmu....
Untuk lebih mengajariku dengan sabar hingga kenikmatan
terhadapNya semakin dalam dengan IzinNya...
di setiap harinya....untuk selama-lamanya,amin....




Aku tahu,dalam hatiku....
Aku tak ingin hidup sendiri,
KeranaNya aku berharap....
Allah SWT menganugerahkan padaku seorang imam untuk berbagi
banyak hal dan menerima apa adanya diriku berserta keluargaku...




Kekasih....
Bila Engkau benar-benar ada dalam hidupku....
Semoga Allah SWT memantapkan hati kita dan mendekatkan kita di jalan yang lebih Dia redhai...
Amin....




Aku mencintaimu kerana Allah SWT...
Aku merindukanmu kerana Allah SWT dan
aku menunggumu kerana Allah SWT...
Di raga manakah jiwamu nertakhta????
Mungkin...seorang Firdaus terlalu tinggi buatku....
Namun kutahu....kamu adalah Firdausku....so...where are you my Firdaus???




Dari sini aku menatap jejakmu dengan raga yang menari bersama angin....
di antara gemuruh ombak kerinduanku...
Rasakan getarku...yang membiarkan selarik bintang menemaniku serta untuk menjemputku...
Meski mungkin tak ada peta yang bisa dirimu genggam...
Izinkan bisik hatiku sebagai petunjuk arahmu dengan izinNya...




Ya Rabbi...redamkanlah rinduku dijalan yang terbaik menurut Engkau untuk dunia dan akhiratku,amin...
Bila kerabat dan teman tak lagi cukup untuk menemani kehidupanku...
Maka pada hari itu adalah yang aku tunggu...
Apakah dia,jawapan itu???

No comments:

Post a Comment