Monday, December 13, 2010

TATKALA CINTA DIUNGKAP!!!


Ya Allah Yang Maha Penyayang lagi Maha Pengampun!
Syukurku rafakkan lewat sujud ini
izinkan aku mengungkap resah cinta pada-Mu
dalam desah terbenamnya sinar mentari di kaki langit
sewaktu aku berdiri di tubir usia ini
lantas kutoleh ke belakang tabir masa
gumpalan dosa tampak jelas menggunung di sana
ampunkan aku ya Allah!
Pada sisa usia yang masih ada
memang masih banyak permohonan buat-Mu
namun malunya aku hingga tunduk terkesima kelu
apa masih bolehkah aku terus meminta?
Sesungguhnya Engkau memang Amat Pemaaf....
biarpun terus dikhianati dengan ketidaktaatan
oleh hamba-hamba-Mu yang kerap bermungkir dalam janji
namun rahmat-Mu terus berlimpahan
tanpa henti bagaikan aliran Sungai Nil
nan terus mengalir tanpa tunduk dalam sebarang perhentian.



Ya Rabbul Izzati,
pada-Mu jua nikmat rahmat terus kupinta
ketika kelam senja melabuhkan tirai ini
doa kudus terus kupohon diperpanjangkan tanpa goyah
agar berilah aku peluang untuk terus mengungkap cinta buat-Mu
biarpun tidak sekudus cinta Rabiatul Adawiyah
nan pasti cintaku juga luhur
kerana mohon belas kasih-Mu agar aku terus
disayangi dalam limpahan kasih-Mu tanpa henti!
Dalam bait-bait doa zikir yang dialun
segalanya kuserahkan buat-Mu
kerana Engkau-lah yang layak menerima
cinta tulus nan hakiki!
Kukuhkan nuraniku agar terus kuperjuangkan
cinta kasihku yang satu hanya pada-Mu jua..........

No comments:

Post a Comment