Sunday, August 1, 2010

SALAM QIAMULLAIL


Pagi itu ku renung langit biru ciptaanMU,membayangkan betapa agung kekuasaanMU.Hatiku di telah gusar,di terjah bimbang memikirkan dosa-dosaku kepadaMU,pipiku di basahi air mata,sayu membayangkan siapa aku di sisiMU.Rasanya seperti tak lagi mampu untuk ku gagahi sendi-sendi ku lagi.Tapi ku sedar,aku juga tak mampu untuk lari dari rahmatMU.Mendustakan hati ini yang selama ini memang selalu merinduiMU,walaupun lidahku kering dari menyebut namaMU,walaupun amalanku jauh menyimpang dari perintahMU......Aku sudah bosan menginsafi perbuatanku,menitiskan airmata di depanMU,menabur janji-janji manisku padaMU,tapi kemudian mengingkarinya semula,kembali berpaling dariMU.Aku terlalu banyak berjanji kepadaMU,tetapi sebanyak itu jugalah aku memungkiriMU.
YA ALLAH,aku tak mampu lagi untuk berjanji,kurniakanlah aju keinsafan yang hakiki,taubat yang di dengari,agar aku tak kembali mengingkari,agar aku menjadi aku,hamba yang sejati,yang terlalu hina di sisiMU Robbi;-(

No comments:

Post a Comment